[O2FL] Za słabe podciśnienie sterujące EGR, chyba też turbem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kpp__
    Classic
    • 2012
    • 7

    [O2FL] Za słabe podciśnienie sterujące EGR, chyba też turbem

    Spoko luuuuz najważniejsze, ze sprawa załatwiona.

    A tak na marginesie, w swoich samochodach, wymieniam aku co max 5 lat bez wzgledu na jego stan. Duzo jeżdzę, dlatego wole unikać takich niewidzianek.
  • zak14
    Rider
    • 2011
    • 605
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2FL] Za słabe podciśnienie sterujące EGR, chyba też turbem

    W ubiegłym tygodniu dzieliłem się informacją o pierwszym notlaufie, pokazywałem logi i pisałem, że po kilku próbach notlauf się nie powtórzył.

    Sytuacja okazała się rozwojowa i teraz niezawodnie:
    - przy każdej jeździe na odcinku kilku kilometrów mam: 001025 - EGR System: Insufficient Flow
    - przy każdym dociśnięciu jak do robienia logu dynamicznego mam: 000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

    Zrobiłem ponownie logi kanału 011: przy przyspieszaniu bardzo silnie przeładowuje, natomiast w trybie BS sztanga się porusza, bo różnica ciśnień ON/OFF istotnie większa niż 80.

    Jeżeli chodzi o kanał 003 - na jałowym EGR całkowicie nie przepuszcza spalin – w BS niezależnie od tego czy ON czy OFF: Exhaust Gas Recirculat. (actual) też stoi na poziomie 465-480, czyli nie przepuszcza .

    Skoro w jednym czasie pojawiają się błędy od dwóch elementów sterowanych podciśnieniem, to tu doszukuję się kłopotu.

    Wczoraj zdjąłem wężyk z EGR – podciśnienie na biegu jałowym „badane” palcem wątłe/znikome/ledwo odczuwalne. Po wygenerowaniu na EGR podciśnienia strzykawką zawór się otwiera, słychać stuknięcie, a w kanale 003 wartość zakładana przez komputer pokrywa się z wartością rzeczywistą.

    Przejrzałem przebieg przewodów podciśnienia i wszystkie wyglądają kwitnąco – z braku kanału nie dotarłem jedynie do końca przewodu idącego do gruszki, ale nie przypuszczam, żeby w dolnym odcinku był gorszy od pozostałych.

    Zacząłem eksperymentować ściskając przewody i o dziwo, kiedy ścisnąłem przewód idący do filtra powietrza – pojawiło się w nim nadciśnienie (twardniał od strony bloku zaworów – tak jakby powietrze było pompowane przez zawór w stronę obudowy filtra).

    I teraz jak tą sytuację interpretować ? Blok zaworów padnięty ? Pompa podciśnienia ? Gdzieś jeszcze czytałem o zaworze zwrotnym na przewodzie pompa podciśnienia – servo…

    Czy ktoś może podpowiedzieć jak to dalej diagnozować ?
    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

    Komentarz

    • hyp
      Ambiente
      • 2013
      • 146
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      myślę, że jakbyś miał problem z pompą podciśnienia to również hamulec stawał by się szybko twardy, odnotowałeś takie zjawisko ?

      tu masz fajny filmik jak gościu diagnozuje pompę https://www.youtube.com/watch?v=EAdeGeHh1P0

      w twoim przypadku chyba niezbędne będzie zmierzenia podciśnienie, pomyśl o zakupie miernika na alledrogo, nie są drogie.
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz

      • robreg
        L&K
        • 2010
        • 1195
        • Octavia I (1U2)
        • AXP 1.4 MPI 75 KM

        #4
        najpierw sprawdz czy ktorys z elementow nie jest dziurawy - ja tak mialem raz z zaworem EGR (umylem go benzyna i rozpuscilem membrane), raz z puszka sterowania turbina (przerdzewiala rura ze starosci) i raz z akumulatorem podcisnienia, jak go niechcący uderzyłem przy wymianie alternatora.

        sciagasz waz z zespolu zaworów, podpinasz wspomniana strzykawke, robisz podcisnienie i sprawdzasz, czy sie utrzymuje. jak nie, wiadomo o co chodzi/
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz

        • zak14
          Rider
          • 2011
          • 605
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          myślę, że jakbyś miał problem z pompą podciśnienia to również hamulec stawał by się szybko twardy, odnotowałeś takie zjawisko ?
          Nie hamulce są ok, myślałem więc, że to blok zaworów, aż tu nagle, po całym moim gmeraniu, ściskaniu wężyków etc. objaw zniknął - podciśnienie jest, sterowanie EGR-em ok.
          Plan był taki, żeby po zniknięciu podciśnienia odpiąć wężyk na trójniku od pompy i tam paluchem sprawdzić czy ssie, ale będę musiał poczekać, aż się objaw powtórzy.
          Póki co - nadal przeładowuje - przy pierwszym po nagrzaniu pałowaniu łapie notlaufa, potem też przeładuje na początku, ale jest w stanie zbić ciśnienie po kilku sekundach (i wtedy wpada w drugą skrajność -ciśnienie sporo poniżej zadanego).
          Jestem ciekaw czy kierowniczki stale już zawalone, czy po prostu przez jakiś czas sterowanie geometrią z powodu kłopotów z podciśnieniem było słabe i się lekko "zaczadziły", a teraz da się je rozruszać. Zobaczymy - któregoś dnia znajdę wolną godzinę wieczorem i poskaczę na obwodnicy od 1500 do 4500 obrotów.

          Zamieszczone przez robreg
          ciagasz waz z zespolu zaworów, podpinasz wspomniana strzykawke, robisz podcisnienie i sprawdzasz, czy sie utrzymuje. jak nie, wiadomo o co chodzi
          Membrana EGR jest ok, akumulator podciśnienie organoleptycznie ok - brak pęknięć, nie syczy nic. Trochę się waham przed wyjmowaniem węży, bo kilka osób pisało, że można się potem wpakować w kłopot z uszczelnieniami...

          Najbardziej irytuje mnie to, że auto ~70 kkm i takie kłopoty, a przecież to nie pierwsze. Zawór podciśnienie zmieniony na gwarancji, sprzęgło odjechało już ok. 60 kkm, sprężyny z tyłu do niczego itd. A moja Felicia z 99 r do dziś jeździ...
          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            Sciagac pojedyncze wezyki ze zlaczki a nie odpinac zlaczke od modulu.

            [ Dodano: Wto 26 Maj, 15 07:54 ]
            Zamieszczone przez zak14
            A moja Felicia z 99 r do dziś jeździ...
            I wlasnie z tą jej wadą Volkswagen musiał koniecznie cos zrobić.
            I popatrz, spisali się na medal.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • zak14
              Rider
              • 2011
              • 605
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez robreg
              Sciagac pojedyncze wezyki ze zlaczki a nie odpinac zlaczke od modulu
              O to tak można ? Myślałem, że to zintegrowane. Spróbuję jutro wieczorem pójść tą drogą.
              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

              Komentarz

              Pracuję...